Kokosowe serniczki z patelni z kaszą manną i sezonowymi owocami.


Dopiero wpisując tytuł posta zauważyłam, że popadam chyba w jakieś kokosowe uzależnienie. Jak nie kokosowa owsianka, to kokosowe serniczki z patelni. Zazwyczaj na drugie śniadanie jem placuszki bananowe, jednak wczoraj postanowiłam zrobić swoje pierwsze serniczki z patelni i muszę przyznać, że wyszły całkiem niezłe. Ich zaletą jest na pewno to, że są bardzo szybkie w przygotowaniu, a dodatkowo posiadają aż 46g białka i 35g, także będą nadawać się do zjedzenia po treningu.

Składniki:
- ok. 200g twarogu chudego
- 3 łyżki kaszki manny
- jajko
- łyżka wiórek kokosowych
- kropelka aromatu waniliowego (ja dałam śmietankowego)

Twaróg ugniatamy widelcem, dodajemy pozostałe składniki, dokładnie mieszamy. Wilgotnymi dłońmi formujemy z masy okrągłe serniczki i smażymy po kilka minut na dobrze rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu. Podajemy z ulubionymi dodatkami, miodem, serkiem bądź tak jak u mnie, z sezonowymi owocami.


29 komentarze:

  1. świetne serniczki, na mojej liście są te z dodatkiem manny, na pewno wypróbuję ;) twoje pysznie się prezentują ;*
    kokosowa pycha ;D
    miłego dnia !!
    i chętnie będę cię odwiedzać ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny przepis na przetestowane:D wyglądają apetycznie!! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. moja inspiracjo! :D dzięki Tobie znalazłam przepis na jutrzejsze śniadanie :D

    nigdy nie jadłam takiego cuda, ciekawe, co mi z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę! Polecam dodać trochę miodu dla smaku i większą ilość wiórek, będą jeszcze lepsze :)

      Usuń
  4. aaaaaaaaaa! oko się cieszy! brzusio jutro też będzie ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smacznie! Wszystkie składniki mam więc wypróbuję dziś przepis na pewno! Na drugie śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak pisałam, tak zrobiłam ;)

    http://r-ewo-lucja.blogspot.com/2013/08/korzenne-serniczki-z-patelni.html moje dzisiejsze śniadanie inspirowane Twoimi serniczkami. Odruchowo zrobiłam je formatu "plackowego", następnym razem zrobię trochę grubsze. I kupię wiórki kokosowe! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie też wyglądają pysznie! Oj polecam wiórki, duużo wiórek! :D

      Usuń
  7. właśnie zrobiłam, cała rodzinka się zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też robiłam sernikowe placuszki - genialne są, ale niestety teraz nie mam jak kupić twarogu i serka wiejskiego nad czym strasznie ubolewam. :(
    Czyżby bananowe placuszki z mojego bloga, czy jakieś inne? :P

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bananowe placuszki inne, przepis własny, ale nie omieszkam spróbować i tych z Twojego przepisu :)

      Usuń
  9. Uwielbiam te serniczki, a ja już dawno ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. z kaszą manną? hm, brzmi ciekawie i smacznie! do spróbowania, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. myślisz, że takie jakże apetyczne placuszki są wskazne przy redukcji?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Sama jestem na redukcji i zajadam się nimi bez wyrzutów :) Ich wartości odżywcze to 431 kcal, gdzie aż 46g to białko, a 35g to węgle, także spokojnie można je jeść na redukcji na śniadanie bądź drugie śniadanie :)

      Usuń
  12. Muszę spróbować! :) Ile serniczków wychodzi z tych składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak na zdjęciu - 4 placuszki, także to raczej porcja na jedną osobę :)

      Usuń
  13. Ooo, sama znalazłam! :) Nie przyklejają Ci się w cale do patelni? Ani nie protestują przy przewracaniu?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ani się nie przyklejają, ani nie protestują przy przewracaniu, wystarczy dobrze nagrzana patelnia i pięknie się smażą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pięknie się smażą. Dzięki za smakuśną kolacyjkę :)

      Usuń
    2. Cała przyjemność po mojej stronie :) Cieszę się, że smakowały!

      Usuń
  15. Już zjedzone ! :> W ogóle nie czułam kokosu, mimo dużej ilości wiórek i smażenia na oleju kokosowym, ale to wynik dodania zbyt dużej ilości aromatu migdałowego(tylko taki miałam). Efekt końcowy i tak przepyszny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że i tak smakowały! Swoją drogą muszę je kiedyś zrobić w tej migdałowej wersji! :)

      Usuń
  16. Czy to sie dodaje zwykłą kasze mannę błyskawiczną? I ona sie "ugotuje" w tych serniczkach ? Czy to taka dla dzieci jak np.kleik ryżowy ?

    OdpowiedzUsuń
  17. witam, czy można zastąpić kasze manna kasza jaglana czy wtedy to raczej nie wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń