Rozkosz dla podniebienia, czyli orzechowy mus jaglany


Już jakiś czas temu pisałam o tym, jak kasza jaglana wkradła się do mojego serca i na stałe zagościła w śniadaniowym menu. Tym razem w trochę innym wydaniu - w formie musu. Równie dobra, co gotowana na mleku, a nawet nie wiem czy nie lepsza. Delikatny, rozpływający się w ustach mus o orzechowym posmaku - uwierzcie, to wprost idealny sposób na rozpoczęcie poranka :)

W dodatku jeśli nie macie czasu na poranne gotowanie, zawsze możecie ją przygotować wieczorem i schłodzić przez noc w lodówce, w wersji na zimno też Wam na pewno zasmakuje!

ORZECHOWY MUS JAGLANY

- 3 łyżki kaszy jaglanej,
- 50 ml wody,
- 100 ml mleka (ja użyłam kokosowego),
- 2 łyżki startych orzechów włoskich (ok. 3 całe orzechy),
- łyżka miodu,
- 4 łyżki serka wiejskiego,
- optymalnie: cynamon (ja dodałam przyprawę do ciasteczek korzennych)

Kaszę prażymy na patelni na małym ogniu do momentu zarumienienia (poczujemy też wtedy jej mocniejszy zapach :). Następnie umieszczamy ją w rondelku z wodą i gotujemy do zagotowania, dodajemy mleko i gotujemy do całkowitego wsiąknięcia. Ugotowaną kaszę umieszczamy w blenderze, dodajemy orzechy, miód, serek wiejski i przyprawy i miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!



16 komentarze:

  1. Brzmi cudownie, a jako, ze jestem ogromną fanką kaszy jaglanej, to na pewno wypróbuję ten przepis :)
    paleblueme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyobrażam sobie jak taki mus musi smakować :) a jaki zdrowy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kaszę jaglaną w wersji śniadaniowej na słodko znam i uwielbiam :). Ale to co pokazałaś... mniam, już nie mogę doczekać się śniadania! :D I te truskawki... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Mam pytanie, gdzie znalazłaś w sieci taki piękny szablon? Marzy mi się taki, a zdolności informatycznych nie mam :(
    Kaśka :)
    P.S Ten mus to musi być faktycznie rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc już nie pamiętam na jakiej stronie go znalazłam, ale jak poprzeglądasz strony z szablonami to na pewno na niego wpadniesz, bo jest już dość popularny w Sieci :)

      Usuń
  5. Dawno nie jadłam kaszy jaglanej, dzięki za przypomnienie :)
    W takim połączeniu jak w twoim przepisie na pewno smakuje wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raj dla podniebienia! Cudownie rozpoczelam dzisiejszy dzien i nastepny rozpoczne tak samo. :) Pozdrawiam i oby wiecej takich pysznych przepisow sie pojawilo!

    OdpowiedzUsuń
  7. O mamciu, poproszę taką na rano <3

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda, ze nie ma już truskawek ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma już truskawek, jednak można zastąpić je śliwkami i będzie pyyycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wygląda. Chętnie wypróbuje przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czemu, ale nie mogę otworzyć żadnej zakładki, nie mniej jednak te pierwszych kilka przepisów wystarczyło, żeby pociekła mi ślinka ;p szukam pewniaków dla mojego nowego menu bo zaczęłam regularnie odwiedzać siłownię. I na pewno u Ciebie skorzystam z paru opcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Próbowałam, smakuje przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń